Solarminds, specialist in onderhoud van pv-installaties.

Er was eens een start-up met een serieus businessplan en een stevige visie, maar zonder naam en identiteit. Via een gedeelde connectie vonden zij hulp bij Gold Ontwerp en Communicatie. Gold gaf het bedrijf een naam en een gezicht. Daarmee werd Solarminds geboren. 

Wie is Solarminds?
Wanneer daken met zonnepanelen worden gerenoveerd, zullen aanwezige zonnepanelen tijdelijk moeten worden verwijderd en uiteindelijk moeten worden teruggeplaatst. Dat is het moment waarop Solarminds een belangrijke schakel is. Zij demonteren en hermonteren bestaande pv-installaties. Op basis van data-analyse maakt Solarminds bovendien onderhoud aan zonnepanelen zo voorspelbaar mogelijk en stuurt van hieruit doelgericht op meer rendement uit bestaande pv-systemen. 

Een naam waar je energie van krijgt
Gold voerde interessante gesprekken met Solarminds, destijds nog een onderneming zonder naam. Ons werd gaandeweg duidelijk: deze specialisten zijn energie-minded, solar-gedreven, zonne-energiefanaten pur sang. Gold bedacht een naam die past bij hun intrinsieke drijfveren: Solarminds. Een naam die klinkt alsof hij altijd al bestond, nietwaar?

Vervolgens ontwierp Gold een sterk beeldmerk voor Solarminds, een logo die staat voor energie en beweging. De nieuwe bedrijfsidentiteit gaven we verder vorm op de nieuwe, compacte (maar tijdelijke) website. Het start-up karakter van Solarminds betekent dat er nog voldoende werk aan de winkel is. Achter de schermen zijn wij nog druk bezig met het verder uitrollen van de complete huisstijl en besteden we aandacht aan de branding van het bedrijf.