Smit-Bokkum, uitdrager en bewaker van de Volendamse eetcultuur

Evert Smit, mede-eigenaar van Smit-Bokkum, bezocht Gold Ontwerp en Communicatie op een zonnige dinsdagmorgen. Gepassioneerd over zijn vak, maar zakelijk en beslist, vertelde hij over zijn visie op de toekomst van Smit-Bokkum. De succesvolle familie-onderneming bleek toe te zijn aan een nieuw bedrijfslogo. Als we Evert mogen citeren, klonk zijn verzoek ongeveer zo: “Onze 164-jarige historie, ons ambacht, onze liefde voor paling, onze familie, ons geliefde dorp... Hoe breng je dat samen in een modern klassiek ontwerp?” Met deze opdracht ging Gold aan de slag. 

Over Smit-Bokkum
Smit-Bokkum is een van oorsprong ambachtelijke visrokerij, opgericht in 1856 in Volendam. Tegenwoordig is het bedrijf veel meer dan een visrokerij. Smit-Bokkum is een restaurant, een paviljoen, het Palingsound-museum, een conferentieruimte en een beeldentuin. Smit-Bokkum van de 21e eeuw is divers en toch in alles doordrenkt en verbonden met hetzelfde Volendammer kwaliteitsgevoel. In het restaurant en de winkel voelen gasten zich fijn en thuis. Smit-Bokkum is daarmee een plek waar nostalgie, sfeer en gastronomie samenkomt, smaakvol aan het IJsselmeer, waar het rookprocedé nog exact hetzelfde is als in 1856. 

Praktisch flexibel, maar stijlvol vormgegeven illustratie
Gold slaagde erin om in het nieuwe bedrijfsbeeld van Smit-Bokkum de rijke familiehistorie te vangen, daarbij rekening houdend met de praktische flexibiliteit, namelijk het gebruik van kleur, het onderschrift, de verhoudingen etc. Het is een stijlvol vormgegeven illustratie geworden met warme kleuren en passende typografie. Bovendien is het logo op alle oppervlakken toepasbaar.