Betere trainingsfaciliteiten. Meer commerciële mogelijkheden. Meer evenementen. Betere infrastructuur in en rondom het stadion. Betere bereikbaarheid. Mooiere stadionbeleving voor supporters. Betere samenwerking met andere sportverenigingen en het onderwijs. Het zijn allemaal wensen van FC Volendam, een club met grote ambities. Ze willen uitgroeien tot een stabiele eredivisionist met magnetische kracht op voetballiefhebbers in de regio. Mede daarom onderzocht de club mogelijkheden om een nieuw stadion te ontwikkelen, op een alternatieve locatie zoals bijvoorbeeld De Purmer. Achter de schermen leefde het idee al een tijdje, de tijd was rijp om dat met dorpsgenoten en de rest van Nederland te delen.
Gold adviseerde over verschillende oplossingen en ontwikkelde de 'praatplaat' waarop alle ruwe ideeën met betrekking tot de invulling van het nieuwe stadion tot leven kwamen. Tevens schreven we het persbericht dat in verschillende regionale kranten is gepubliceerd.
De werknaam van het nieuwe stadion is ’t Skip – Volendams dialect voor ‘het schip’ – en komt uit de creatieve koker van Gold. In de visual heeft het nieuwe stadion dan ook de vorm van een botter, natuurlijk met een knipoog naar de Volendammer visserscultuur.
De publicatie van deze visual werd breed uitgemeten in de landelijke media, wat FC Volendam enorm heeft geholpen om de gemeente, ondernemers en de dorpsgemeenschap te enthousiasmeren en te inspireren om deze droom samen te realiseren.