DeJongCeba, innovating infra

De wegen van Joost Groefsema en Cees Bakker (destijds eigenaren van respectievelijk Aannemersbedrijf De Jong Hoogwoud en Ceba Bestratingen) kruisen elkaar in 2018, met een bedrijfsovername tot gevolg. In 2021 werken de teams van Ceba en De Jong intensief samen, waardoor een fusie voor beide partijen als een logische vervolgstap voelt. Hoe het nieuwe bedrijf zou moeten heten of eruit zou moeten zien, daar was hulp bij nodig. 

Gold voorzag hen in die behoefte en bepaalde een strategie voor de branding, wat begon met het ontwikkelen van een nieuwe naam en slogan: DeJongCeba, innovating infra – voortvloeiend uit hun innovatieve doelstellingen en ambitieuze karakter.

Het nieuwe logo dat Gold voor DeJongCeba ontwierp, symboliseert een wapperende vlag en, met enige verbeeldingskracht, de initialen van de twee oorspronkelijke bedrijven waaruit DeJongCeba is ontstaan. 

Het zorgvuldig geselecteerde lettertype is tijdloos en sluit aan op de nuchtere bedrijfscultuur die bij DeJongCeba heerst. Het kleurenpallet compenseert het sobere karakter van het font en ademt dynamiek en innovatie.

Het logo is responsive; het functioneert optimaal op verschillende achtergrondkleuren, op verschillende groottes, in verschillende verhoudingen en ook zonder tekst is het beeldmerk herkenbaar en inzetbaar.

Aansluitend hebben we de gehele uitrol van de nieuwe branding verzorgd. Denk hierbij aan layoutwerk voor drukwerk, wagenpark, keten, gevels en vlaggen, werkkleding, social media en natuurlijk de website. We verzorgden daarnaast alle content; de teksten zijn door Gold geschreven en we maakten professionele profielfoto’s van alle teamleden. In het voorjaar van 2022 zullen we de website doorontwikkelen m.b.v. nog meer professionele fotografie.